Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Monday 2 September 2013

merdeka!

assalamualaikum. wahh dah november la! bulan kehairan izz telah menjelma. kurang dari 2 minggu. nervous! heee 

anyway, cite pasal hari merdeka la. aku ada update kt FB, aku carik bendera Malaysia kecik x jumpa. seyes aku gi kedai 2 ringgit n convenient store xde pon. pelik betul. last2 aku jumpa bendera tu kat kedai buku rumah aku. serinngit je satu. aku beli la 2 utk izz. suka koo izz main bendera malaysia. baru la feelinf merdeka kan! wlopon harus la dia x faham lagi. hehe

balik kerja hari jumaat tu. as usual, lepak rumah mak. mak kata dia nak cari kasut nak gi haji nnt. erm lupa nak bgtaw, mak n ayah dpt buat haji tahn ni. 22 september ni dorang berangkat insyaallah. mak tu, bila kata nk sumting, dan dan tu jugak dia nak. hehe. maka lepas maghrib bersiap2 la dgn baju keje gerak ke sunway pyramid. aku hubs izz mak dan ayah. 

aku suruh dorang shopping kat jusco je. xyah gi kedai2 lain. senang. lagipon da malam. last2 bukan mak ayah je shopping, abi sekali shopping. boley tahan laki aku ni.pantangggg hehe. lps shopping sunway pyramid, gi singgah mapley minum2 jap. lepas da minum2, hantar mak n ayah balik. dalam pukul 11pm masa tu. mak n ayah tutup je kete, aku saje ckp ngan abi. jom gi putrajaya tgk bunga api! hubs kata, betul ke? izz kan nak tido. aku jawab. ala, otw ni izz tido la dlm kete. nnt da sampai, kita kejutkan dia tgk bunga api. hehehe. hubs pon setuju. hahaha. mmg unplanned betul. terusla kitorang menuju ke putrajaya weeee

sampai putrajaya, elok2 je nak dekat pukul 12. xdela betul2 gi picc. sbb mmg da jam da kat situ. byk kete mmg park tepi jalan sepanjang jalan. kitorang stop tepi jalan. kejutkan izz. kesian izz. mmg dlm gambar, semua muka izz ngantuk.

tapi punye la magkuk hayun. bunga api bukan ke sepatutnya start tepat pukul 12mlm? punyela ramai makhluk kat situ, budak2 semua tya, mana bunga api? last2 dekat 12.20 baru bunga api keluar. aiseymennnn. ok la, bagi izz tgk bung api wlopon ngantuk. hehehehe. kt putrajaya kan ade pertandingan bunga api 6 negara sekarang ni kan. so malaysia peserta pertama. malam merdeka tu la. mesti negara lain punye bunga api lg best kan. erm, kalo ade masa boley la gi tgk minggu ni n minggu depan. heee

yayy izz da dpt bendera malaysia


kat jusco. naseb ade abi yg dok jaga dia. xmo duduk diam dlm stroller skang ni.

aik gelak pulok!

kat kedai mamak pon still pegang bendera taw. patriotik sangat! hehe

pandai slide sendiri kononnye

while waiting for the foreworks


cian izz da terlentok. hehe


buah hati saya







merdeka!

esoknye gi open houses la :)

baby besar dlm buaian cukur jambul baby harraz
love ~ izyan al-za'im

2 comments:

Aeen said...

izz tgk bunga api yeh..raees tgk dlm mimpi je lah....time sibuk bunyik bising bunga api...dia dah dibuai mimpi...heheehhe

izyan al-za'im said...

aeen, izz pon da tido da masa dlm perjalanan tu. tp bila da sampai, kita kejutkan dia. mmg kesian kacau dia tido. tp saje nk bg dia tgk. bukan selalu pon. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...