Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Monday 5 August 2013

persiapan raya izz

lagi 3 hari nak raya oii! ofismates aku ramai jugak yg dah cuti. aku ni, esok still keje lagi. malas nak ambil cuti awal sbb aku raya kt Pj je. memandangkan mak aku pon x berapa nak sihat, so kitorang x balik kampung melaka dis year. macam mn pon, dari dulu mmg kitorang jenis raya pertama di ibu kota ni. hahaiii 

this year turn beraya dgn family aku dulu. raya ke3 baru plan balik ke hometown abi di seri manjung perak. this year raya sini, boleyla malam raya nak terjah jalan TAR. yeayy. tgkla klo izz ok, plan on! hehe

this year jugak, 1st time aku sambut raya sebagai ummi. cewahhh ade anak dah! so preparation anak ada la sikit. biasa2 je. untuk ummi, seyes xde ape sgt. baju raya 2 pasang je weh. adala casual dress 2 helai gak. erm, xde mood nak shopping baju sendiri weh. huwaa. naseb baik beli handbag raya baru. huhu. hehe. abi pulak, boleh tahan shopping raya. xpela, ikut mood masing2. yg penting, utamakan anak dulu.

so ni antara persiapan raya utk izz. kalau x cukup, nnt kita ajak abi shopping lagi ye izz. hahaha.

long sleeve tshirt - Mark&Spencer

smart je aku tgk manequin baby tu pakai. rembat la satu. hehe - H&M

jumper -Zara Baby

H&M cap. konon2 nak tunggu raya. tapi dah pakai awal. hihi

H&M socks. macam stokin sekolah pulak kale putih. hehehe smart la budak pakai putih :)

yg ni aku paling suka! studded plimsole from Zara Baby. aku mmg dok aim studded shoes for izz. since zara ade design ni for baby. tgh sale pulak tu, mmg right time la nak beli. actually nak design lagi satu. tp xde saiz pulak. yg ni pon ok jugak la. ummi suke :)

green pants H&M. sedondon ngan abi. seluar hijau jugak

socks lagi? hehehe Zara Kids

swimming trunks raya. haha. ntah bila nak swimming tah. saje beli. kot2 nak swimming nanti. H&M

mak aku asyik ulang, izz kene ada beg nak isi duit raya. nanti dapat duit raya, simpan dalam beg. hahaha. yela.. ummi pon jumpa pouch ni kat Daiso. sesuai la kale hijau utk izz. kumpul duit raya byk2 ye izz. hehe

alaa x rotate ke gamba ni. lantak la. hehe. baju mama linda belikan :) Cotton On Baby

senyum2 abi, bila aku kata nk beli tshirt ni. cett. hehe. i like the colour! - Mothercare

aku rasa mcm comel je menatang ni. hehehe - Miki Kids

alaa x rotate jugak? lantak laa huhu - Poney

yayy izz ada songkok raya! saiz 18 taw! beli kat pasar malam je. baju melayu izz xde gamba pulak. beli kat Kawanmu. murah je. tu pon besar. nak kene alter sikit. hehe. tahun ni tema baju raya ialah electric blue. so nantikan baju raya izz. haha
ok tuje la gamba2 baju raya izz. erm, cukup la tu. baju lain pon byk lagi yg jarang pakai. bersederhana la ye izz. kita ulang pakai ape yg ade ye. x sabar nk teman izz kutip duit raya. hahahaha. ummi pon da siap masuk duit raya dalam sampul. x sabar nak bg budak2 duit raya.

ok la, selamat menyambut hari raya semua! berhati2 semasa memandu. ingatlah orang tersayang. weeee

love ~ izyan al-za'im

1 comment:

Aeen said...

cantek2 baju raya izz...same la kite..tahun ni raya kl je...x gi mane pun...huhu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...