Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Friday 14 January 2011

dewan oh dewan leganya hati....

kali ni aku nak menulis tanpa gamba. huhu. cite pasal dewan yg mbuatkan aku stress. huhu. kalo sblum ni, aku ade kate nk buat wedding aku serba sederhana di sebuah dewan. nikah n terus majlis makan. tp dewan ni hya allow aku tempah 3 bulan sblum majlis. aku asek susah ati sbb slgi aku x book dewan, aku xleh nk confirmkan ape2. date pon xde. org dok tya je.mmg stress ok!
tibalah masanye 3/1/2011 3 bulan sebelum majlis, siap amek cuti ok nak book dewan nye pasal. leh org dewan tu kate mebi xleh book sbb dewan tu akan direnovate bulan 4 hingga 6. die akn confirmkan aku by dat week. mmg aku hangin la! puas aku tgu, bile da sampai tarikh, mmg date yg aku nk available but lain kes lak jd. grrrrr. bile hari jumaat aku tgu deme call for update xde gak. aku call la tros. sng ati deme kate mmg xde open for reservation for majlis bln 4 hingga 6. aku merayu giler la ngan die. xleh ke tangguh lmbat sket je sbb aku nye wedding 3 haribulan. awal tu. aku xpenah merayu cam2. ampeh tol!! die xbg gak. demit!!



aku dah putus asa da. kalo nak pk dewan lain aku da taw da mesti xde kosong sbb normally bride to be akan book setahun awal yer! aku tros pk nak wat kat umah je. bile nak wat kat umah, aku nak bersanding. tu yg tunangku pasrah je tu nak ade pelamin. hehe.



hari sabtu lak, mak aku pagil adik beradik datang umah utk bincang majlis aku. dorang bantah giler dgr aku kate nak wat kat umah. adoiii!! die bg hari isnin task kitorang utk carik jgk hall. yela2. tp dlm ati aku pk nak wat kat umah je. da mlas da nok.



hari ahad, start la menggoogle dewan2. mmg byk la. cumenye kene tgu hari bekerja iaitu hari esoknye utk call ofis2 dewan tu kan. aku tb2 jumpa satu dewan yg bg aku cantik. cantik la utk duit yg aku byr. huhu. n dekat lak ngan masjid. esoknye, tunangku nak g opis nak overtime. but die batalkan hasrat sbb aku ajak nak tgk dewan yg aku ckp tu. serta abg aku soh tgk satu dewan kat kelana jaya ni.



mule2 gi tgk dewan kat kelana jaya ni. uiks mahal. xcantik lak tu. then kami proceed ke dewan lagi satu ni. meh aku namakan sbgai PKBD. bile gi sana, ade wedding tgh berlangsung. segan aku nk masuk. tunangku masuk sorang namek gamba. die punyela suke PKBD tu. die kate nak jugak dis place. x sabar nak call next day. depannye ade masjid. cool! our idea is to nikah kat masjid tu pagi n proceed ngan majlis tghari tu. so, 1 day event la kirenye. senang cite. aku pon suke giler dewan tu :)



esoknye, tunangku call PKBD. hampanye bile org tu kate dah full sampai disember. sedey sgt....... acah, asyu, tunangku n me mmg xbuat keje sbb mencarik dewan yg available n murah. antaranya Dewan UTM Semarak(mahal) Wisma Sejarah (penuh) Dewan Kelana Jaya (mahal) Dewan TM (Mahal) Dewan Tabung Haji (Mahal) Dewan JKR, Dewan Kastam Kelana Jaya (buruk) Most dewan komuniti sume penuh. arghhhh. thank to them tlg carikkan dewan.



frust giler time tu. fed up sume ade. malas da pk. pk nak buat kat umah je. tghari tu, tunangku x puas ati. die kate die nak gi jugak PKBD tu sendiri. die nak tgk betolke penuh. ok la pergi la kami. wlopon aku da bsedia utk terima berita x best yg mmg da taw awal2.



sampai je PKBD, disambut oleh mamat india ni. wlopon brutal, die layan aku n tunangku terbaik!! hehe. kitorang ckp nk wat majlis bln april. die tgk buku die, die kate penuh. aku tgk la buku die tu. mmg betul penuh. sedey sgt. but aku rase aku nak jugak tgk dgn penuh TELITI date bulan 4 tu. Lucky me!!!!!!! rupenye ade 1 date kosong. camne kitorang leh xpasan earlier! aku tya die, die kate kosong, baru je ade org cancel. alhamdulillah!!! aku tros ckp, ok i book n byr skang jugak! pelik india tu! haha yela. die xtaw bp susahnye aku nk carik dewan ni! yela, budget sket je. lain la kalo byk dwet, nak wat kat kampung pengantin ke, hotel ke, petik je jari. hahaha.



psl rate PKBD lak, xmahal sgt, tp bile plus ngan carpet (sume tempat cam2 wajib pakai carpet kalo wedding) ok la, cantik sket ye dok. hehe so bile plus sume mmg lebih bajet. sikit jela. but still puas ati! mak aku tgk gamba n she likes it. dat's important. hehe. dewan rate x masuk kusi meja. xpe, itu leh diatur ngan caterer.



ok kesimpulan yg leh dibuat, jgn la pecaya kalo call je. kdg2 pekerja dorang ni mls nak layan. sepupu aku yg baru kawen pon penah ckp cam2. kene tgk betol2 list date buku dorang tu. kalo x, dorang men ckp je penuh. durh....



lega gile bila bab venue ni da setel. baru leh proceed ngan bnda lain. ni psl borang nikah plak x setel. gatal nak kawen kat KL. so pjg sket la prosedur. huhu. xpela insyaallah xde maslah. hehe



suke xterkate bile dewan da selesai. PKBD is mine on 10/4/11. nnt kad da siap baru la aku bgtaw PKBD tu ape hokey. hehe



hopefully sume bnda run smoothly after dis. hopefully esok leh proceed utk buat kad. simple je kad. huhu.


love ~ izyan al-za'im

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...