Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Tuesday 23 November 2010

terung aunty sham. hehe

last saturday adalah hari bermalas malasan setelah miggu2 sebelumye aku x dok umah lagsung. huhu. tunangku xde, ke kedah. apabila petang, perut pon lapar. buka fridge x nmpak pape yg best. just nmpak mayonis. erm,, amek kunci motor ayah, aku vroom vroom g kedai runcit jap. beli 2 bijik terung bulat n sebijik bawang besar. hehe

Aku nk goreng terungla! aku x taw nama resipi ni ape. arwah makcik aku, aunty sham yg ajar ni. so, aku namakan resipi tu Terung Aunty Sham. hehe. Mule2 dulu aku x suke langsung terung. erkkk. tp bile aku try makan bnda ni, aku suke giler. addicted. buat sendiri jela kan.

aku buat utk makan sorang diri je. tp ade la mak n acah yg mengicak tb2 baru balik. haha. bahan2 just: terung bulat dipotong nipis2, tepung beras, sikit kunyit, mayonis n bawang besar (kuning)

terung yg da dipotong nipis2 tu, gaulkan ngan tepung beras (tepung beras ni nk bg crsipy), jgn letak air byk sgt sbb nak bg more crispy. cam bese, garam n kunyit skit. goreng n bile da kuning n nmpak crispy, angkat la.

utk topping lak,potong kecik2 bawang tu n gaulkan ngan mayonis. da siap, sapukan atas terung yg da digoreng tu. n da siap utk diNGAP!!! sedapnyeee!!! im drooling~~~ hehe

terung bulat n bawang besar kuning

tepung beras

terung dipotong nipis digaul dgn tepung beras, sedikit air, garam n kunyit

mayonis n bawang yg dicincang kecil utk toping

gaul camni.

siap utk makan. (krn wat byk keje dlm satu masa, terung sy telah hangit sedikit. kakaka) sesuai utk hidangan minum petang. huhu. potong lagi nipis lagi sedap. sebab rangup. nak lg!!

perabes. huhu

love~ izyan al-za'im

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...