Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Tuesday 14 September 2010

satu hari di hari raya pertama

pagi hari raya taun ni hanya ada mak, ayah, aku n acah je. bangah raya umah family kak yus di perak n along, last minit kene g umah family husbandnye di selayang. xkesah je, jji aku ade bersama mak n ayah.

sepatutnye baju raya aku kale biru. ade 2 baju biru sbnye. 1 mak aku x sempat siapkan. another 1 baju cotton yg aku beli tu. a day b4 , aku basuh baju tu. then, sblum nak g smyg raya, aku pon nak iron la baju tu. aku rase baju tu tb2 cam kecik. aku try la,,,, OMG!!! baju tu mengecut!!!! damn! x sanggup aku nk amek gambar aku pakai baju 2. macam size baju aku time darjah 6 wey!! uwaaa!!! nak g smyg raya ni! xkan x pakai baju baru! dem!

aku pon mencarik la baju pape yg ala2 biru dlm closet aku tu. jumpa la baju bunga2 ni. x biru pown. purple. lantakla. x baru sgt pon baju tu. adelah penah pakai sekali due b4 dis. hangin tol aku. camne la baju tu leh mngecut. mak aku kate bg jela nureen anak buah aku tu. hongak tol. dah aku x sedondon ngan family aku. belasah je la labu, baju aku x biru pon, aku ttp je boleh raya. dah tu, g raya umah org, org asek tya napa baju aku x biru. letih mak nak ulang cite. hahaha

mak n ayah yg ku sayang

mak, ayah n acah. aku x leh join sbb baju aku x biru. agagaa

mak mintak ampun ngan ayah. sebok je tgn kt blkg 2 memfesbukkan diri dipagi raya. iskisk :p

aku salam ngan mak (mak smpat ckp - ha, jgn asek kua malam je) baik mak. hehe

duit raya utk mak :) xdpt pakai baju biru, anak tudung biru pon jadila labuuuu :p
n tudung biru mak was bought by tunangku. naseb bek mak suker. huhu

duit raya utk ayah. dem! taun lepas aku dpt gak dwet raya dr mak, ayah, along n bangah. taun ni aku dah x dpt da. uwaa!!

acah dah jd anak bongsu.... :(

then, raya umah nenek yg aku pgil embah, sbb jawa pulak kan. hehe. bapak aku nye mak. die je yg tinggal while grandparents belah mak aku, due2 dah xde. embah aku tinggal kat taman dato harun gak. sebab tu lah xde istilah balik kampung utk family aku. balik kg dato harun je. haha

ngan family biknah. embah xnak enterframe. hehe

along baru sampai dr selayang. muke berlengas sbb baru balik dr kubur. huu

pergi kubur arwah adik aku kat kota damansara. sblm ni, kubur ni masih kosong, xramai penghuni lagi sbb cemetery ni still baru. but kali ni pergi, dah penuh dah. ermm....

kubur arwah dekwan. kan best kalo dekwan ade raya sama kitorang..... :( teringat masa kaklang, acah n dekwan melaram amek gambar pakai spec itam pakai baju raya hijau on hari raya. spec tu kita beli sama2 kat bukit bintang on malam raya. igt x? dat was the last raya we celebrated together. i miss dat... :( semoga wan bahagia di sana. alfatihah....

love ~ izyan al-za'im

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...