Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Monday 3 May 2010

setahun kau pergi...

hari ni 3 Mei 2010. Genap setahun perginya arwah mama kepada tunangku. kalau entry yg lps, aku bercerita psl arwah adik aku yg pergi pd 25/4/2009.

ye, arwah mama tunangku meninggal seminggu slps arwah adik aku meninggal. lps Allah duga aku, Allah duga Husni (belum jd tunang lg ms 2). Masa arwah adik aku meninggal, Husni byk tolong family aku, dr bilik mayat ke liang lahad, selain family aku, Husni pon menggagahkan diri jugak. Tolong kenduri tahlil lebih kurang seminggu kat umah aku. masa tu, die tinggal di Dmansara Damai. jauh dr umah aku. So, mak suruh je die tido umah aku sebab cian tgk die hari2 berulang.

Lps tu, Husni balik kampung Manjung (rutin bulanan die, balik jenguk mama). Ms tu hari Ahad. Husni mmg dah nak balik KL. then, aku suddenly recieved a call from him--mama dah xde....--
aku terkejut sgt...ye sebelum ni, ali tahu arwah mama mmg sakit but x sangka die akan pergi secepat itu. aku x tahan dengar suara sayangku menangis masa 2.

Aku bgtaw family aku. aku, mak, ayah, along, abg long, acah n shaheez bersiap g ke Manjung. Kami ttp pergi wlaupun masih bersedih about arwah dekwan. sbb mgenangkan die dah tolong byk masa kat rumah kami. dampai manjung dah malam.perjalanan ke sana dlm 3 jam. arwah mama masih ade di rumah, tgu esok pagi nak dikebumikan.

Sbnarnye aku dlm dilema sgt masa tu. aku kesian tgk husni masa 2. aku rase aku nak stay kat situ. biarlah family aku balik.aku nk temankan husni. tp mak aku kate x manis sbb aku x de ikatan ape2 lg ngn husni masa tu. btul jugak ckp mak. so, kami sekeluarga berangkat ke KL tgh mlm tu jugak. sepanjang dlm keta ,aku nangis je sbb aku kesian sgt kat husni. die text aku- die kate die perlukan aku time tu. aku lgla sedeih sbb aku x dpt temankan die waktu die btol2 perlukan aku. rase bersalah sgt...I am sorry syg, lps ni, Insyaallah i xkan buat mcm tu lagi...:(

Aku mmg x sempat nak bermesra dgn mama Husni @ bkl ibu mertua aku. I still remember, the 1st time Husni nak bwk aku jmp mama die. Aku nervous sgt! aku punyelah pilih baju yg paling sopan dlm closet aku. berdebar sgt.hehehe. alhamdulillah ok lps 2 wlaupun time 2 arwah mama dah sakit n dimasukkkan ke IJN. almost everyday Husni bwk aku mlawat mama. sempatla aku mnjaga arwah wlaopon sekejap je. sedehla x sempat berjasa dgn arwah...

Maka, masa hari pertunangan aku pd 3/10/2009, kakak sulung husni yg sarungkan cincin kat aku... kakak2 die menagis sbb dorang kate sepatutnye mama dorang yg sarungkan cincin 2.. sedeynye... :(

Hari ni, tunangku cuti. Die balik kampung. Die baru lps call aku, die baru lps melawat kubur arwah mama. seorang diri jgk. insyaallah, lps kawen, kite boleh lawat sama2 ye syg. u x yah g sorang2 lg. i akan temankan u.

Em, mmg tunangku anak yatim piatu. tp x bererti dia akan kehilangan kasih sayang. Family aku dah anggap die macam anak sendiri. Xkan pernah lupa kat die. Kpd tunangku, jgn bersedih. Itu dugaan Allah buat kita. be strong kerana ada ramai yg sayangkan u.family i, adik beradik u.. n I will always love u...

mungkin aku x sempat merasa mcm mn ade mak/ayah mertua. naseb baik aku n husni ade amek gambar ni. nilah gambar last kami. ni jelah yg boleh aku tunjukkan pada bakal generasiku. gambar aku, husni n arwah mama. arwah mama masih sakit masa tu, tp masih nak bergambar:)

xbanyak kenangan aku dengan arwah. tetapi aku doakan arwah mama akan ditempatkan bersama org2 yg beriman. insyaallah. Al-fatihah....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...